Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ewolucjonizm wobec kwestii: natura versus kultura – konteksty edukacyjne

Tytuł:
Ewolucjonizm wobec kwestii: natura versus kultura – konteksty edukacyjne
Autorzy:
Mieszalski, Stefan
Data publikacji:
2019-08-19
Tematy:
evolution
evolutionism
nature
culture
education
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main purpose of the article is to show the opposition of nature and culture in the perspective of evolutionism in order to explain some repeatedly criticised features of school education such as school programs detached from everyday life, detachment of cognition from action or the necessity to constantly mobilise students to learn. Evolutionism alleviates the opposition of nature and culture by showing specific phases of human evolution. One of the positions presented in the article describes the evolution of man as the successive stages of adaptation to three worlds: physical, social and cultural. We carry the traces of these adaptations in ourselves today and find their influence in school education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies