Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Social Phenomenon of Football: The Third Side Of The Stands. Activity of Supporter Trusts in Poland

Tytuł:
The Social Phenomenon of Football: The Third Side Of The Stands. Activity of Supporter Trusts in Poland
Autorzy:
Grodecki, Mateusz
Tematy:
Football
fandom
civil society
Social capital
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents results of research on the issue of football fans associations in Polandin context of the civil society. The analysis is divided into three areas: (1) the phenomenonof formalizing football supporters groups; (2) activities made by Supporters’ Trusts; (3)the issue of fans motivation to initiate activities that are wider than social role of footballfan. Nowadays, football fans are not only supporters whose role is only limited toattending football games or cheering the players. Groups of football supporters have beeninstitutionalized and professionalized. Fans, especially football fans, organize and formassociations (called Supporter Trusts). Supporter Trusts activities, in addition to dealingwith fans issues, are also invested in a variety of other initiatives such as charity, patrioticor integrative actions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies