Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

IMPROVING ENGLISH SPEAKING ABILITIES OF ESL LEARNERS THROUGH COMMUNICATIVE TASK-BASED INSTRUCTION

Tytuł:
IMPROVING ENGLISH SPEAKING ABILITIES OF ESL LEARNERS THROUGH COMMUNICATIVE TASK-BASED INSTRUCTION
Autorzy:
Bone, Janice C
San Jose, Ariel Epan
Robles Concepcion, Maria Gregoria
Data publikacji:
2019-07-27
Tematy:
English speaking skills; second language learners; communicative task-based instruc-tion
qualitative-phenomenology
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Speaking is one of the most exploited skills. However, despite the many endeavors conducted by English teachers, speaking proficiency remains poor among tertiary students. This qualitative-phenomenological study aimed to determine the experiences of the students on the use of communicative task-based instruction in improving their speaking abilities. Using the focus group discussion, the researcher found that gener-ally, the participants believed that the communicative task-based instruction provided them opportunities to enhance their communicative abilities; let them overcome the fear of speaking; gave them a lot of fun; and allowed them to apply the tasks even outside their classrooms. The participants suggested that exposure to real conversa-tion tasks might be done; design individual tasks would be interesting, and that technology might be used in doing the tasks. Thorough discussions and conclusion were provided.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies