Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Social-Emotional and Ethical Learning of Younger Schoolchildren in the Formation of Civil and Historical Competence

Tytuł:
Social-Emotional and Ethical Learning of Younger Schoolchildren in the Formation of Civil and Historical Competence
Autorzy:
Ivanchuk, Mariia
Tsurkan, Taisiia
Data publikacji:
2020-06-27
Tematy:
socio-emotional and ethical learning
civic and historical education
historical competence
civic competence
emotional literacy
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The essence of the concepts “historical competence”, “civic competence”, “emotional literacy” is highlighted. It is substantiated that socio-emotional and ethical learning (SEE Learning) is based on three dimensions that correspond to the types of knowledge and competencies that SEE Learning seeks to transfer to students: awareness, empathy, involvement. Three levels of SEE Learning are characterized: personal, social, systemic. Four key learning trajectories have been identified and analyzed to facilitate the acquisition and internalization of knowledge and skills at each of the three levels of understanding at SEE Learning. It is established that educational trajectories are pedagogical components that broadly outline the ways of studying, critically evaluating and interna-lizing various topics and skills of socio-emotional and ethical learning.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies