Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Cyberspace as a place of intergenerational learning. Example of the „ICT Guides” project

Tytuł:
Cyberspace as a place of intergenerational learning. Example of the „ICT Guides” project
Autorzy:
Rojek, Marcin
Data publikacji:
2019-07-11
Tematy:
cyberspace
ICT (information and communication technologies)
intergenerational learning
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article presents the main assumptions and general results of the "ICT Guides" project implemented under the Erasmus + program. This project was initiated by the local government of the city of Goteborg in Sweden, and its aim was to reduce the phenomenon of early school leaving by children and youth from immigrant families. The project was also joined by the authorities of three other European cities, namely Sheffield (Great Britain), Madrid (Spain) and Berlin (Germany). The project consisted in organizing of intergenerational learning courses with the participation of children and young people from immigrant families and local seniors, which were supported by information and communication technologies (ICT) and Internet applications. Apart from conventional meeting places, such senior clubs, community centers, intergenerational cooperation and intergenerational learning, there was also cyberspace. The University of Lodz was the research institution preparing the theoretical framework for the project implementation and evaluated the project.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies