Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Devaluation of Culture and the Devaluation of Education— Problem analysis on the example of selected issues from the humanities and social sciences

Tytuł:
The Devaluation of Culture and the Devaluation of Education— Problem analysis on the example of selected issues from the humanities and social sciences
Autorzy:
Stachurski, Michał
Data publikacji:
2021-03-10
Tematy:
schooling
education
culture
political culture
high culture
low culture
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Increasingly, the level of education obtained in European society is related to the level of knowledge about culture and the use of culture itself. At the same time, it is alleged that higher education is now a “commodity” too easily available on the public service markets. In the opinion of some, this reduces the importance of having higher education, but also the state of science itself. The purpose of the article is to show that concepts such as “culture,” “humanities” and “education” are closely related, and therefore, an attempt to lower the meaning of one of these concepts may entail the devaluation of another concept.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies