Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

To Teach or not to Teach – Why We Do Need to Teach Foreign Law and Foreign Legal Systems as Well as Comparative Law Methods in a Global World?

Tytuł:
To Teach or not to Teach – Why We Do Need to Teach Foreign Law and Foreign Legal Systems as Well as Comparative Law Methods in a Global World?
Autorzy:
Kenig-Witkowska, Maria M
Tematy:
teaching foreign law
comparative law methods
comparative international law
international environmental law
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł odnosi się do zagadnień zawartych w tytule artykułu z perspektywy następujących pytań: dlaczego powinniśmy uczyć obcego prawa; dlaczego powinniśmy uczyć oraz sami uczyć się metod prawa porównawczego; dlaczego powinniśmy uczyć międzynarodowego prawa porównawczego i w końcu – dlaczego powinniśmy uczyć międzynarodowego prawa środowiska. Najkrótsza odpowiedź brzmi: ze względu na postępujące procesy globalizacji, w tym globalizacji przestrzeni prawnej i globalizacji obrotu prawnego. Uwagi zawarte w artykule są oparte na doświadczeniach wyniesionych z wieloletniej kariery akademickiej Autorki jako profesora prawa w Polsce oraz na zagranicznych uczelniach, również w Stanach Zjednoczonych, gdzie wykładała prawo środowiska Unii Europejskiej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies