Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Súvislosti vzťahu učiteľ–žiak a školského výkonu: perspektívy pripútania a motivácie

Tytuł:
Súvislosti vzťahu učiteľ–žiak a školského výkonu: perspektívy pripútania a motivácie
Relations between the teacher - student relationship and school achievement: the attachment and motivation perspectives
Autorzy:
Martin Brestovanský
Tematy:
teacher-student relationship
school achievement
attachment theory
self-determination theory
Język:
słowacki
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
the doorstep of the fundamental reforms, accentuating the development of psychosocial qualities of all stakeholders engaged in education as determinants of a successful educational process. The narrative review focuses on research studies conducted since 2001, based on the paradigm of attachment and motivational theories of self-determination. Paper provides an overview of how the concept of school achievement and the individual key constructs of the teacher-student relationship are operationalized (closeness, conflict, relatedness, autonomy support, structure). It discusses main conclusions of the most significant studies in this area, as well as some inconsistent results and methodological problems. After rigorous impact and content selection, the review includes 17 empirical studies. Finally, specific current research challenges in the field are considered.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies