Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A feeling of control and school achievements and educational aspirations of adolescent people

Tytuł:
A feeling of control and school achievements and educational aspirations of adolescent people
Autorzy:
Dominiak M.
Tematy:
LOCUS OF CONTROL FUNCTION (INTERNAL & EXTERNAL)
EDUCATION
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study concerns locus of control function for school achievements and educational aspirations of adolescents. It was assumed that the internal locus of control is generally more adaptive which does not mean that external locus of control must be dysfunctional. To test this hypothesis it was investigated the relation of academic locus of control to school achievements and educational aspirations among 396 adolescents. The results confirm the hypothesis only with respect to the relation between locus of control and girls' educational aspirations. Internal locus of control correlated both with 'high' and 'low' educational aspirations. External locus of control was the personal feature of these girls who preferred 'average' educational goals rather than the 'low' ones. Furthermore, girls with external locus of control achieved grades comparable to the male students with internal locus of control. In the sample of boys, internal locus of control correlated positively with their school achievements only and was of no importance for their educational aspirations.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies