Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Edukacja dorosłych imigrantów na Islandii w świetle pedagogiki miejsca

Tytuł:
Edukacja dorosłych imigrantów na Islandii w świetle pedagogiki miejsca
EDUCATION OF ADULT IMMIGRANTS IN ICELAND IN THE LIGHT OF THE PEDAGOGY OF PLACE
Autorzy:
Zielińska Małgorzata
Tematy:
EDUCATION OF MIGRANTS
GLOBALISATION
NON-FORMAL EDUCATION
PEDAGOGY OF PLACE
EDUCATION
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article below describes adult education in Iceland, primarily non-formal education. The structure, goals and the programme of adult education for immigrants have been analysed. One of the courses - The School of Settlers - has been scrutinised in more detail. Pedagogy of place is the theoretical framework for the analysis. The paper shows different traditions and ways of understanding this concept, as well as its relation to education for immigrants. One of the conclusions is that the non-formal education for adult immigrants in Iceland reflects some principles of the pedagogy of place, but to a limited extent. Moreover, there seems to be a problem with the small number of courses available in other languages than Icelandic.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies