Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wyzsza szkola niepubliczna jako podmiot rynku lokalnego

Tytuł:
Wyzsza szkola niepubliczna jako podmiot rynku lokalnego
NON-PUBLIC SCHOOLS OF HIGHER EDUCATION AS LOCAL MARKET ENTITIES
Autorzy:
Marzec Marcin
Tematy:
LOCAL MARKET
MARKET OF EDUCATIONAL SERVICES
NON-PUBLIC UNIVERSITY
ECONOMICS
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the activity and role of non-public schools of higher education in the local market. Because of the shorter, than in the case of the public universities, activity period their scope of activity usually involves local markets. Due to this fact, they take the market orientation in order to survive and develop. They carry out promotion and public relations activities, building the image and market position. However, as educational institutions, in the first place, they are to meet educational needs, of both local and above-local communities. The educational activity of non-public schools of higher education also influences the development of the local market, assuring: raising the level of the public capital, improving the quality of the labour market, social climate, inflow of the financial and intellectual capital, increase of the level of the local community's qualifications and creation of the initiative and innovative behaviour.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies