Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Język domostwem bycia — o funkcjonalnym nauczaniu polszczyzny w podręcznikach dla nauczycieli Tadeusza Czapczyńskiego

Tytuł:
Język domostwem bycia — o funkcjonalnym nauczaniu polszczyzny w podręcznikach dla nauczycieli Tadeusza Czapczyńskiego
The language as home — on the functional teaching of Polish in textbooks for teachers by Tadeusz Czapczyński
Autorzy:
Małgorzata Gajak-Toczek
Tematy:
Czapczyński
school language teaching
speaking exercises
stylistic exercises
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this article is to discuss Tadeusz Czapczyński’s textbooks for teachers: Exercises in Speaking (1922) and Methodology of Stylistic Exercises in Primary and Secondary School. The Manual for Taught (1929). It grew out of the reform tendencies specific to the education in Galicia and the Kingdom of Poland and correlated with the innovative findings of the pedagogical and psychological sciences and the disciplines of motherhood. In an innovative way Czapczyński prevented nineteenth-century verbalism, placing the student in a new role: researcher and explorer. This Polish teacher was advocating for the training of correct and proficient skills in speech and writing, and thus subjected practical purposes to classroom activities. In place of memorizing the norms and rules he introduced exercises in everyday language use.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies