Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Po co antropologom zabawa? O zabawowych aspektach badań antropologiczno-kulturowych

Tytuł:
Po co antropologom zabawa? O zabawowych aspektach badań antropologiczno-kulturowych
What is play for in anthropology? Of playful aspects in a cultural anthropological research
Autorzy:
Maciejewska-Mroczek Ewa
Data publikacji:
2015
Tematy:
child
play
research methodology
childhood studies
embodiment
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this article I try to recognise a possible role of play in contemporary cultural anthropological research. Although the relationships between this fi eld of study and play are by no means new, what is most usually taken into account, is the formative function of play in culture, and this is often analysed only in relation to adults. Here, however, I focus on a different possible perspective: on including a playful element into the very research process. Nowadays, this becomes an important factor, pertaining to the attempts of cultural anthropologists to include children as subjects into the main course of study, as well as to recognise their role as social actors, who also build the society. Theoretical thoughts on research methodology were illustrated with a short example taken from my own and my research team’s study with children belonging to families with a history of infertility.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies