Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Radio jako narzędzie zdobywania władzy (kampania prezydencka 2010)

Tytuł:
Radio jako narzędzie zdobywania władzy (kampania prezydencka 2010)
Radio as a tool of winning power (2010 presidential campaign)
Autorzy:
Marta Śleziak
Tematy:
radio
broadcasting
Polish Radio
election campaign
presidential campaign
elections
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article consists of two parts. The first examines the impact of the radio on mass communication as well as the way in which this invention was used in the 20th century by governments not only in Europe. The author briefly presents the functions and features thanks to which radio was seen as an attractive medium to disseminate ideas, information and propaganda. Radio used in the process of competing for power is the context in which the author discusses the Polish presidential campaign of 2010. The second part of the article is a case study, an analysis of three selected radio programmes in which politicians present themselves as presidential candidates and seek the votes of citizens.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies