Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

From exploratory research to structural models: A multilevel lexical approach to studying the image of marketing objects

Tytuł:
From exploratory research to structural models: A multilevel lexical approach to studying the image of marketing objects
Autorzy:
Kolańska-Stronka Magdalena
Gorbaniuk Oleg
Wilczewski Michał
Data publikacji:
2020-12-30
Tematy:
structural model
image
marketing object
lexical research
multilevel approach
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The key problem in studies of marketing objects (e.g., brands, political parties) is the lack of agreement on the universal dimensions through which such objects are perceived, as well as on methodologies allowing their identification. As a result, researchers often use structural models (and instruments) that lack ecological validity. We offer a solution to that problem by presenting a methodology that draws on lexical research and which has allowed researchers to establish universal dimensions of personality perception in psychology. By discussing the theoretical and methodological tenets of the multilevel lexical approach to exploring images of marketing objects, we also overcome another problem of neglecting the hierarchical structure of the phenomena and data.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies