Tytuł pozycji:
Etyka stanowienia cen a dyrektywa Omnibus w Unii Europejskiej
Problem nieetycznego stanowienia cen stale pojawia się na rynku. We wszystkich cywilizowanych krajach (a także na szczeblu Unii Europejskiej) występują regulacje, w tym dotyczące cen zakazanych; nie zawsze jednak skuteczne. W artykule przedstawiono teoretyczne aspekty etyki stanowienia cen detalicznych, w tym w kontekście regulacji prawnych, włączając tu nową dyrektywę UE, tzw. Omnibus, dotyczącą ochrony konsumentów przed nieuczciwą, nieetyczną informacją cenową. Dyrektywa ta nie została jeszcze w Polsce wdrożona. Etyka stanowienia cen wiąże się z zarządzaniem opartym o koncepcje: społecznej odpowiedzialności biznesu, fair trade i ESG.
Problem of non-ethics pricing was appearances by the market for ever. First of all one it is concern in retail prices. Law prohibition of use some types of price are make in all development countries, include European Union. To rank non-ethics prices among the prohibition prices and overmuch high prices. In this paper was showed theoretical ethics aspects of pricing, psychological pricing, price regulations, include new EU Directive “Omnibus” and case studies. The Directive Omnibus hasn’t been jet implemented in Poland.