Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kolektivní identity v mediálních reprezentacích Sčítání lidu, domů a bytů 2011

Tytuł:
Kolektivní identity v mediálních reprezentacích Sčítání lidu, domů a bytů 2011
Collective Identities in the Media Representation of the Population and Housing Census 2011
Autorzy:
Jitka Zalabáková
Tematy:
census
collective identities
nationalism
media analysis
Język:
czeski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper deals with the representation of national and ethnic identity categories in media texts during the Population and Housing Census 2011. Census is understood here as means of constructing collective identities not as clearly pre-defined categories but as socially and media shaped parts of an individual identity. The aim of this study is thus to analyze media representations of Population and Housing Census 2011 as an event that highlights the negotiation of collective identities and the processes of the so called “identitary mobilization”. Quantitative analysis of selected articles from national newspapers enriched by findings of qualitative analysis of comments and videos from the new media shows, among others, that the Census is often represented through a kind of media discourse called national in this paper and that the processes of identitary mobilization acquire specific forms during the Census, although probably not limited to its actual period.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies