Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

CONQUERING THE IRON THRONE: USING CLASSCRAFT TO FOSTER STUDENTS MOTIVATION IN THE EFL CLASSROOM

Tytuł:
CONQUERING THE IRON THRONE: USING CLASSCRAFT TO FOSTER STUDENTS MOTIVATION IN THE EFL CLASSROOM
Autorzy:
Rivera-Trigueros Irene
Sánchez-Pérez María del Mar
Tematy:
Classcraft
English as a Foreign Language
gamification
motivation
secondary education
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study aims to analyse motivation in the English as a Foreign Language (EFL) secondary classroom through gamification. To this end, a gamification proposal based on Game of Thrones TV series was designed. Classcraft, an online role-playing platform, was used to create a gaming scenario in the classroom. The proposal was implemented in two groups of 4th year of secondary school, formed by 43 students aged between 15 and 16 years old. Results showed that gamification had a positive impact on fostering students’ motivation. Particularly, a notable increase in students’ participation was observed since their extrinsic and intrinsic motivation – which increased 0.69 and 0.58 points accordingly – had improved after the implementation of the gamification proposal. Consequently, Classcraft proved to be a tool with a great potential to involve and engage students in the EFL classroom.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies