Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

O popkulturowych kontekstach literatury i ich edukacyjnej użyteczności

Tytuł:
O popkulturowych kontekstach literatury i ich edukacyjnej użyteczności
Pop cultural context of literature and their educational utility
Autorzy:
Pelczar Wojciech
Tematy:
pop culture
mass media
school program of education of polish language
analysis and interpretation of literature
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł przedstawia kilka refleksji dotyczących związków między popularną kulturą masową, szczególnie rocka, a procesem analizy i interpretacji tekstu literackiego w szkole ponadpodstawowej. W części pierwszej zarysowano wpływ tejże kultury na młodzież szkolną, w drugiej zajęto się analizą miejsca popkultury w programach nauczania języka polskiego na poziomie gimnazjalnym i licealnym. Zwieńczeniem tych uwag są przykłady wyzyskania wybranych utworów z kręgu anglosaskiej i rodzimej muzyki rockowej w toku analizy i interpretacji tekstów epickich oraz lirycznych.

The article presents some reflections about connections between pop culture and the process of teaching and learning literature in Polish school. In the first part of the article the author analyses the relation between pop culture and school youth. The next part concerns the place of pop culture in school program of literature education. The third part presents some examples of using chosen compositions of rock artists in education of polish language.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies