Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocalone w montażu. Obraz, empatia i przeciw-historia w Austerlitz W.G. Sebalda

Tytuł:
Ocalone w montażu. Obraz, empatia i przeciw-historia w Austerlitz W.G. Sebalda
Saved in Montage. Image, Empathy and Counter-history in Austerlitz by W.G. Sebald
Autorzy:
Mościcki Paweł
Tematy:
W.G. Sebald
Empatia
Film
Literatura
montage
Austerlitz
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This attempted analysis focuses on the motif of empathy in the oeuvre of W. G. Sebald from the historical perspective and within the context of relations between the text and the image in Austerlitz. The argument is based on a fragment in which the titular protagonist, seeking an image of his mother, comes across a Nazi propaganda film made in the Theresienstadt ghetto at the end of the war. Apparently, the path towards an empathetic encounter with one’s past and the traumatic history of Europe leads across montage, in which observed images become rendered as problems and salvaged.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies