Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wychowanie do wartości jako praca

Tytuł:
Wychowanie do wartości jako praca
Education to the value of work
Autorzy:
Bach Mariola
Maciejewski Maciej
Data publikacji:
2019-06-01
Tematy:
wartości
edukacja
praca
wsparcie
dorosły
dziecko.
values
education work
support
adult
child
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem opracowania było ukazanie procesu wychowania do wartości jako kategorii pracy. W niniejszej publikacji przedstawiono kilka ujęć kategorii pracy powiązanej z wychowaniem do wartości. Dorośli i dzieci uczestniczący w procesie całożyciowego uczenia się towarzyszą sobie wzajemnie w odkrywaniu i budowaniu świata wartości. Są to działania mające na celu pełny rozwój osoby. Działania wychowawcze spełniają kryteria definicyjne pracy, w szczególności pracy pedagogicznej. Specjalną sytuacją, w której jest realizowane wychowanie do wartości, jest towarzyszenie pedagogiczne. W sytuacji towarzyszenia dorosły i dziecko uczą się i odkrywają wartości pełniej niż w relacji formalnej. Dorosły w pracy z dziećmi uczy się: spontaniczności, szczerości, sprawiedliwości, konsekwencji, prostoty, umiejętności dostrzegania drobiazgów itp. Dziecko uczy się od dorosłego: pracowitości, samodzielności, precyzji, odpowiedzialności, radości z wykonywanej pracy, samodyscypliny, cierpliwości, posłuszeństwa, uważności w słuchaniu, zaufania, współdziałania, pokonywania trudności

The aim of this study was to show the process of education to values as a category of work. This publication presents several views on the category of work associated with upbringing to values. Adults and children participating in the lifelong learning process accompany each other in discovering and building a world of values. These are actions aimed at the full development of the person. Educational activities meet the definition criteria for work, in particular pedagogical work. A special situation in which the upbringing to values is carried out is a pedagogical accompaniment. In an accompanying situation, an adult and a child learn and discover values more fully than in a formal relationship. Adults working with children learn spontaneity, honesty, justice, consistency, simplicity, ability to see things, etc. The child learns from the adult how to be diligent, independent, precise, responsible, engaged, self-disciplined, patient, obedient, attentive, trusting, cooperative, skillful at overcoming difficulties

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies