Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ieskats latviešu literatūras metodikas attīstības vēsturē 20. gs. 20.–30. gados

Tytuł:
Ieskats latviešu literatūras metodikas attīstības vēsturē 20. gs. 20.–30. gados
Insight into the history of development of methodology of Latvian literature in the 1920s – 1930s
Autorzy:
Elita Stikute
Tematy:
literatūras metodikas vēsturiskā pieredze
literatūras satura apguves problēmas
historical experience of the methodology of literature
problems of acquiring the content of literature
Język:
łotewski
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the 1920s–1930s, when the theoretical foundations of the methodology of Latvian literature were elaborated, branch experts (scientists, methodologists, teachers) resolved several problems connected with acquiring the literature content that are still topical also in the present-day teaching process of literature, namely, the specific character of literature as a study subject, the principles of the choice of teaching content and distribution, opportunities of acquiring various literature genres, scheduling literature lessons, choice and application of adequate study methods, visual aids and illustrative materials, as well as issues of methodology of compositions (essays). The historical experience of the methodology of literature of the 1920s–1930s has been actualized in the context of present-day literature didactics.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies