Tytuł pozycji:
Koncepcja społecznej odpowiedzialności a praktyka polskich przedsiębiorstw
Mając na względzie cel niniejszego opracowania, jakim jest konfrontacja ujęcia teoretycznego i praktycznego społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce, opracowanie podzielone zostało na dwie części. W pierwszej z nich umieszczono zwięzły opis drogi, jaką pokonała koncepcja CSR, by zyskać coraz bardziej rosnącą popularność. Wskazano, jaką rolę może odgrywać otoczenie zewnętrzne przedsiębiorstw w procesie realizacji tej koncepcji oraz jakie podejścia przedsiębiorstw do tej koncepcji są możliwe. Druga część opracowania poświęcona została ocenie praktyki CSR polskich przedsiębiorstw, przy użyciu różnych, dostępnych narzędzi, tj. bazy raportów biznesowych, indeksów giełdowych spółek odpowiedzialnych społecznie, rankingów i konkursów społecznie odpowiedzialnych przedsiębiorstw. Dzięki temu, udało się w pewnym stopniu, zaznaczyć Polskę na mapie społecznie odpowiedzialnego biznesu.