Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sprzężenie zwrotne wiedzy z nauki do biznesu. Podejście antropologii gospodarki

Tytuł:
Sprzężenie zwrotne wiedzy z nauki do biznesu. Podejście antropologii gospodarki
Feedback Loops Knowledge from Scienceto Business. Economic Anthropology Approach
Autorzy:
Geisler Robert
Tematy:
transfer wiedzy
antropologia gospodarki
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest rekonstrukcja mechanizmów transferu wiedzy z nauki do biznesu i z biznesu do nauki w oparciu o metodologię antropologii gospodarki/etnografii biznesu i autoetnografii. Doświadczenie autora w dwóch projektach z zakresu transferu wiedzy z nauki do przemysłu/biznesu stanowi punkt wyjścia do rozważań o charakterze teoretyczno-empirycznym. W artykule będzie miała miejsce analiza dwóch studiów przypadków: 1) doradztwa z zakresu zarządzania i marketingu oraz 2) przedsiębiorczości w wyniku komercjalizacji wyników badań, co skłania do pogłębionej refleksji na poziomie meta-teoretycznym na temat czynników kształtujących i warunkujących wspomniany transfer. Z drugiej strony transfer wiedzy działa w „drugą stronę”: od praktyki biznesowej do nauki, co jest często pomijane w analizach, ale zarazem jest powszechnie występującym zjawiskiem.

The aim of the paper is reconstruction of knowledge transfer mechanism based on economic anthropology/business ethnography and autoethnography approach. The experience of the author based on the involvement in two projects regarding knowledge transfer from science to business/industry is a base of the theoretical and empirical analysis. The paper presents two case studies: 1) counselling in management and marketing and 2) entrepreneurship as scientific commercialization, which are base for deep reflection on the meta-level. On the other hand, there is also knowledge transfer from business practice to scientific environment, what is often overlooked but commonly occurring phenomena.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies