Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Optimization and decision-making for a service contract on machine maintenance

Tytuł:
Optimization and decision-making for a service contract on machine maintenance
Autorzy:
LUO Zeyu
YANG Zhixin
WU Jinbiao
LIAN Zhaotong
Tematy:
service contract
reliability
queueing system
optimization
game theory
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
We investigate a novel maintenance service contract model. The service provider of the machine must determine the optimal pricing structure and staffing levels, while the client selects an appropriate plan for the warranty duration. We consider linear, quadratic, polynomial, and exponential pricing functions for three types of warranties. By building a service model with a non-cooperative game, we obtain the Nash equilibrium of the bargaining solution. Numerical analysis reveals that the optimal warranty period decreases monotonically with service provider revenue and increases monotonically with the maximum prospective service time. Additionally, the market size does not affect the ideal warranty duration when the machine’s lifetime is constant.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies