Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Linguistic Peculiarities of Media Texts of Financial Sphere in the Social Media Space

Tytuł:
Linguistic Peculiarities of Media Texts of Financial Sphere in the Social Media Space
Autorzy:
Malyavkina Irina
Data publikacji:
2018-12-28
Tematy:
media texts
financial sphere
social media
lexical units
financial discourse
language means
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article is devoted to the linguistic peculiarities of media texts in the financial sphere focusing on the field of social media. Hereby we define two groups of lexical units that we are considering by media texts - characterizing lexical units and identifying lexical units. I also give here a detailed scientific description of each group composition, including examples taken from media texts. An integrated approach to the analysis of Russian-language and English-language media texts led to the conclusion about the most frequently used means of nominating realities, objects and phenomena in the sphere of credit and financial activity.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies