Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

„Wyjazd to inwestycja w rozwój młodych ludzi, której nikt nie wykorzystuje po ich powrocie do kraju.” Wyjazdy na lektorat zagraniczny i ich wpływ na podejście lektorów języka polskiego jako obcego do siebie i swego zawodu

Tytuł:
„Wyjazd to inwestycja w rozwój młodych ludzi, której nikt nie wykorzystuje po ich powrocie do kraju.” Wyjazdy na lektorat zagraniczny i ich wpływ na podejście lektorów języka polskiego jako obcego do siebie i swego zawodu
“The departure to teach Polish abroad is an investment in the development of young people that is not exploited after their return to the country”. Teaching Polish abroad and its impact on the teachers’ approach to their profession
Autorzy:
Czech Mariusz
Data publikacji:
2019-12-15
Tematy:
lektor języka polskiego jako obcego
pedeutologia
glottodydaktyka
lektor JPJO za granicą
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents the results of the pilot study carried out in the group of 25 the PFL teachers directed to work abroad. The considerations and analyzes undertaken in this article were inspired by the reflection of W. Miodunka (2016) on the need to develop pedeutology as a sub-discipline of glottodidactics. The article presents opinions of respondents on the advantages and disadvantages of working abroad (including cooperation with the Ministry of Science and Higher Education) and its impact on the development of professional, social and cultural competences. On the basis of the collected material, conclusions and suggestions regarding the organization of the process of employing and sending PFL teachers abroad were formulated, including a particularly important one that would oblige the Polish state to rationally manage human potential, as the PFL teachers promote the Polish language and culture in the world. The study presented here opens a new research field in the glottodidactic pedeutology.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies