Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Die verpflichtende Ganztagsschule – elterliche Erziehung vs. staatliche Aufsicht

Tytuł:
Die verpflichtende Ganztagsschule – elterliche Erziehung vs. staatliche Aufsicht
Obowiązkowa szkoła całodzienna – wychowanie rodzicielskie a nadzór państwowy
Autorzy:
Geis-Schroer Uwe
Data publikacji:
2019-04-01
Tematy:
Schule
Staat
Ganztagsschule
Bildungssystem
szkoła
państwo
szkoła całodzienna
system edukacji.
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Der deutsche Föderalismus und die geteilten Zuständigkeiten für das Bildungssystem führen regelmäßig zu Debatten über die verschiedene Schularten. Eine solche ist die verpflichtende Ganztagsschule. Der Text befasst sich mit der Frage, ob der Staat die Schulpflicht auf mehrere Nachmittage pro Woche ausdehnen darf. Kern des Themas ist, ob sich der Staat in das Recht der Eltern, ihre Kinder nach eigenen Vorstellungen zu erziehen, einmischen kann. Dabei sollen nicht nur die Grundlagen der staatlichen Schulhoheit und das Erziehungsrecht der Eltern diskutiert werden, sondern auch weitere Fragen rund um das aktuell in der Öffentlichkeit diskutierte Thema: Vereinbarkeit von Familie und Beruf sowie Chancengleichheit für Kinder verschiedener Herkunft. Es wird aufgezeigt werden, dass es zwar grundsätzlich möglich ist, die verpflichtende Ganztagsschule einzuführen, es aber derzeit keine Rechtfertigung für eine solche übermäßige Einmischung in das Erziehungsrecht der Eltern gibt, da unsere Gesellschaft stabil genug ist

Niemiecki federalizm i podzielona jurysdykcja nad systemem edukacji powodują częste debaty na temat różnych typów szkół. Jednym z takich typów jest obowiązkowa całodzienna szkoła. Tekst dotyczy kwestii, czy państwo może rozszerzyć obowiązkową edukację na kilka popołudni w tygodniu. Istotą tego tematu jest to, czy państwo może ingerować w prawo rodziców do edukacji i wychowywania dzieci na swój własny sposób. Omówione zostaną nie tylko podstawy władzy państwowej w organizacji szkolnej i prawo rodziców do edukacji, ale także dalsze kwestie związane z tematem, który jest obecnie przedmiotem debaty publicznej: zgodność życia rodzinnego i zawodowego oraz równe szanse dla dzieci wszelkiego pochodzenia. Zostanie pokazane, że chociaż wprowadzenie obowiązkowej szkoły całodziennej jest zasadniczo możliwe, obecnie nie ma uzasadnienia dla tak nadmiernej ingerencji w prawo rodziców do edukacji, ponieważ nasze społeczeństwo jest wystarczająco stabilne.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies