Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Metodologické vlivy v současných didaktických interpretacích na střední škole

Tytuł:
Metodologické vlivy v současných didaktických interpretacích na střední škole
Methodological Influences in Contemporary Didactic Interpretations at Secondary Schools
Autorzy:
Vojtíšek Ondřej
Tematy:
didactic interpretation
didactics of literature interpretative methods
secondary education
Didaktická interpretace
didaktika literatury
interpretační metody středoškolská výuka
Język:
czeski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article analyzes methods of literary interpretation at secondary schools. Looking at three sets of interpretations (the publication Interpretation (not only) for the state baccalaureate, the so-called ‘Speaking Heads of the FF UK’, and Seminars of the Czech Library) and one theoretical work (Didactics of Literature: Challenges of the Field), we identify and classify various methodological influences, building an outline of which interpretative tendencies prevail (intertextuality and New Critical methodologies), those which do not (reception theory and archetypal theory), and those which tend to be overlooked (deconstruction, feminist criticism, new historicism and others). The article begins by providing a definition of the term ‘didactic interpretation’.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies