Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sztuka retoryczna Bartłomieja Pękiela na przykładzie pierwszej części „Audite mortales”

Tytuł:
Sztuka retoryczna Bartłomieja Pękiela na przykładzie pierwszej części „Audite mortales”
The Rhetorical art of Bartłomiej Pękiel at the Example of the First Part of “Audite mortals”
Autorzy:
Kaczmarska Karolina
Data publikacji:
2015-10-01
Tematy:
Bartłomiej Pękiel, Audite mortales, dialogo, retoryka muzyczna, adwent, Sąd Ostateczny
Bartłomiej Pękiel, Audite mortales, dialogo, musical rhetoric, Advent, The Last Judgement
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article brings up the issue of musical rhetoric in the first part of Audite mortales by Bartlomiej Pekiel. Pekiel’s musical rhetoric consists of musical rhetorical figures, numerical symbolism as well as key symbols. Dialogo Audite mortales is a proof that it is solely implication of musical rhetoric canons that constitutes a composition. The analysis and an attempt at interpretation of Bartłomiej Pękiel’s rhetorical figures, allow us to place the composer among the best European artists of the Baroque period. Beside musical rhetorical figures, Audite mortales also contains chorale extracts from the Dies Irae sequence and an antiphony for the fourth Sunday of Advent, Canite Tuba in Sion.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies