Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

HUMOR MARKERS IN COMPUTER MEDIATED COMMUNICATION: EMOTION PERCEPTION AND RESPONSE

Tytuł:
HUMOR MARKERS IN COMPUTER MEDIATED COMMUNICATION: EMOTION PERCEPTION AND RESPONSE
Autorzy:
Farnia Maryam
Karimi Keihaneh
Tematy:
Computer-Mediated Communication (CMC)
emotion perception
humor
Viber
social networks
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper aimed at investigating humor in text-based computer mediated communication (CMC). To this end, 200 turns exchanged by a number of 50 English language teachers on Viber, a messaging application, were randomly selected and analyzed based on Adam’s (2012) classification of humor to examine emoticons, punctuations (question mark, exclamation mark, and ellipsis), laughter (textual and acronym), formatting (spelling variations, capital/small letters, and elongation), and explicit markers in the corpus. The findings showed that emoticons outweighed other humor markers while laughter rated the least used marker in the corpus.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies