Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Knowledge building as theory development in education: What forms of progression and in-depth learning are possible in the subject of social sciences?

Tytuł:
Knowledge building as theory development in education: What forms of progression and in-depth learning are possible in the subject of social sciences?
Budowanie wiedzy jako rozwój teorii w edukacji: Jakie formy progresji i pogłębionego uczenia się są możliwe w dziedzinie nauk społecznych?
Autorzy:
Bratland Erik
Data publikacji:
2020-12-18
Tematy:
social realism
Bernstein
in-depth learning
knowledge building as theory development
social sciences
progression
cultivation
realizm społeczny
pogłębione uczenie się
budowanie wiedzy jako rozwój teorii
nauki społeczne
postęp
kultywowanie
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The new Norwegian curricular reform (LK 20) implies a return to comprehension-oriented teaching and in-depth learning with focus on the theories and concepts of the subjects. However, it is not clear how in-depth learning can be achieved in education, and in which way a deeper understanding and progression can be realized in the social sciences. This problem, described as a lack of progression or knowledge growth in the social sciences, can, according to Bereiter and Scardamalia, be overcome, by an approach that emphasizes knowledge building as theory development in education. Based on social realism, this paper discusses which forms of knowledge building and progression that are possible in the subject of social sciences.

Nowa norweska reforma programów nauczania (LK 20) zakłada powrót do nauczania zorientowanego na zrozumienie i pogłębione uczenie się z naciskiem na teorie i koncepcje przedmiotów. Nie jest jednak jasne, w jaki sposób można osiągnąć pogłębione uczenie się w edukacji i w jaki sposób można osiągnąć głębsze zrozumienie i postęp w naukach społecznych. Problem ten, opisany jako brak postępu lub wzrostu wiedzy w naukach społecznych, może być, według Bereitera i Scardamalii, przezwyciężony przez podejście, które kładzie nacisk na budowanie wiedzy jako rozwój teorii w edukacji. Bazując na realizmie społecznym, w niniejszym artykule omówiono, które formy budowania wiedzy i postępu są możliwe do osiągnięcia w dziedzinie nauk społecznych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies