Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Problemy nauczania kategorii liczby polskich rzeczowników w środowisku ukraińskojęzycznym

Tytuł:
Problemy nauczania kategorii liczby polskich rzeczowników w środowisku ukraińskojęzycznym
Problems in teaching the category of number of Polish nouns in the Ukrainian speaking environment
Autorzy:
Bundza Iryna
Tematy:
kategoria liczby
rzeczowniki singularia tantum
rzeczowniki pluralia tantum
nauczanie języka polskiego jako obcego
category of number
singularia tantum nouns
pluralia tantum nouns
teaching Polish as a foreign language
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents some morphological and semantic peculiarities of the category of number of Polish and Ukrainian nouns. In order to indicate the difficulties in teaching Ukrainian speaking people the category of number Polish plural nouns (mainly pluralia tantum, but also contexts of use of dual nouns, e.g. skrzypce, informacje, maliny, Czechy) were analyzed, together with their Ukrainian equivalents that are used in the singular (among them there are both singularia tantum nouns, and dual nouns, e.g. скрипка, інформація, малина, Чехія). Dictionaries of Polish and Ukrainian languages were used as the sources of information, as well as the resources of the National Corpus of Polish and Ukrainian Language Corpus of Texts.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies