Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Problemy współczesnych nauczycieli polonijnych w Wielkiej Brytanii w kontekście propozycji programowych MEN

Tytuł:
Problemy współczesnych nauczycieli polonijnych w Wielkiej Brytanii w kontekście propozycji programowych MEN
Problems of contemporary polish emigration teachers in the UK in the context of programmes offered by the polish ministry of education
Autorzy:
Czetwertyńska Grażyna
Tematy:
Polish language abroad
curriculum
teachers
supplementary education
bilingualism
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Within the framework of the „Włącz Polskę!” ( was carried out on how well-equipped school teachers were to carry out their work, „Turn on Poland!”) project, research and particularly on the evaluation of skills related to independent curricula preparation. Diagnosis of the situation and of the needs of emigration teachers, including those from the UK, was used in the process of preparation of materials and training for teachers. The data gathered show a high diversity of needs among emigrant schools and demonstrate, among other things, the necessity of supporting teachers in recognising students’ skills and in planning the teaching process. In the article I juxtapose teachers’ expectations with the current and planned programme offer of MEN (Ministry of Education) and ORPEG (Centre for the Development of Polish Education Abroad).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies