Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena efektów wdrożenia wymagań normy ISO 9001 w małych i średnich organizacjach handlowych

Tytuł:
Ocena efektów wdrożenia wymagań normy ISO 9001 w małych i średnich organizacjach handlowych
Evaluation of the effects of the implementation of ISO 9001 in small and medium business organizations
Autorzy:
Zimon Dominik
Data publikacji:
2012-05-30
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Na przestrzeni ostatnich lat coraz więcej przedsiębiorstw, dążąc do doskonalenia wewnętrznych procesów, decyduje się na wdrożenie znormalizowanych systemów zarządzania jakością. Zakłada się, że implementacja wymagań normy ISO 9001 prowadzi do ciągłego rozwoju organizacji oraz wpływa na wzrost zadowalanie klientów. Niestety znormalizowane systemy zarządzania jakością mają również słabe strony, które mogą rzutować na efektywność funkcjonowania przedsiębiorstwa. W opracowaniu wskazano na istotę wdrażania wymagań normy ISO 9001 w małych i średnich organizacjach handlowych. Na podstawie przeprowadzonych badań i analiz zwrócono uwagę na wpływ implementacji systemu zarządzania jakością na doskonalenie przedsiębiorstwa, w takich obszarach jak: realizacja celów w zakresie jakości, zrozumienie wymagań klienta, kontakty z dostawcami czy zaangażowanie pracowników.

In recent years more and more companies, to improve internal processes, decide to implement standardized quality management systems. It is assumed that the implementation of ISO 9001 leads to the continuous development and influences the growth of the number of satisfied customers. Unfortunately, the standardized quality management systems also have weaknesses that can affect the efficiency of the enterprise. The study indicates the nature of the implementation of ISO 9001 in small and medium-sized organizations. Based on the survey and analysis the emphasis has been put on the influence of the implementation of the quality management system as far as the improvement of the company in areas such as the realization of the objectives in terms of quality, understanding of customer requirements, relations with suppliers and employee involvement.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies