Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przegląd badań nad szkolnymi i pozaszkolnymi uwarunkowaniami nauczania języków obcych

Tytuł:
Przegląd badań nad szkolnymi i pozaszkolnymi uwarunkowaniami nauczania języków obcych
Review of research on school-related and individual factors of foreign languages teaching and learning effectiveness
Autorzy:
Muszyński Marek
Gajewska-Dyszkiewicz Agata
Paczuska Katarzyna
Szpotowicz Magdalena
Data publikacji:
2016-12-31
Tematy:
nauczanie języków obcych
angielski jako język obcy
edukacja
efektywność kształcenia
języki obce w szkole
zdolności językowe
foreign language teaching and learning
English as a foreign language
education
educational effectiveness research
foreign languages at school
language aptitude
second language acquisition
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wiele zmiennych jest łączonych z sukcesem w nauczaniu i uczeniu się języków obcych. Analizom są poddawane zarówno charakterystyki nauki szkolnej, jak i indywidualne cechy uczniów i ich rodziców. Jednak wyniki badań często są niejednoznaczne. Celem artykułu jest dokonanie przeglądu badań dotyczących czynników związanych z efektywnością nauczania języków obcych. Nacisk został położony na uwarunkowania szkolne i badania dotyczące praktyki szkolnej, jako że informacje na ten temat są trudniej dostępne i bardziej rozproszone. Wyniki analizy wskazują na rolę nauczyciela, którego dobre merytoryczne i dydaktyczne przygotowanie do pracy w zawodzie wydaje się kluczowe dla zwiększania efektywności nauczania.

Many variables are related to success in foreign language teaching and learning. School characteristics as well as pupils’ individual traits are both analysed in this paradigm. Yet, research results are often ambiguous. The aim of the article is to review the research on the effectiveness of foreign language teaching and learning. Special attention is devoted to school-related characteristics, as research on this topic is often less accessible than on individual characteristics. The results of the analyses points to teacher pre- and in-service training as one of the essential factors enhancing educational effectiveness.

http://www.edukacja.ibe.edu.pl/images/numery/2016/4-5-muszynski-i-in-przeglad-badan.pdf

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies