Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Beyond Literacies: The Evolving Landscape of Library Support to Research 2.0

Tytuł:
Beyond Literacies: The Evolving Landscape of Library Support to Research 2.0
Poza edukacją kompetencji: rozwój sektora bibliotecznego wsparcia dla badań 2.0
Autorzy:
Koltay Tibor
Data publikacji:
2017-04-27
Tematy:
Data citation
Data literacy
Data quality
Research data services
Research management
Cytowanie danych
Jakość danych
Usługi dotyczące danych badawczych
Zarządzanie badaniami
Język:
angielski
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
PURPOSE/THESIS: This paper identifies some of the tasks and roles that academic libraries have to perform in order to react to the emergence of Research 2.0. APPROACH/METHODS: The argument is based on a non-exhaustive review of the recent literature. RESULTS AND CONCLUSIONS: Academic libraries should respond to the emergence of Research 2.0 by filling niches in services provided by other academic units. RESEARCH LIMITATIONS: As a rule, only the literature of the second half of the 2010s was taken into consideration. PRACTICAL IMPLICATIONS: The tasks identified in this paper may not seem urgent today, but the likelihood that they will become an imperative in the future is high. ORIGINALITY/VALUE: The issues identified in this paper are already a part of everyday best practices in several countries.

CEL/TEZA: W artykule wskazano niektóre zadania i role, które biblioteki akademickie muszą spełnić w odpowiedzi na pojawienie się tzw. badań 2.0. KONCEPCJA/METODY BADAŃ: Argumentacja oparta jest na niewyczerpującym przeglądzie najnowszej literatury. WYNIKI I WNIOSKI: Biblioteki akademickie powinny reagować na pojawienie się badań 2.0, wypełniając nisze w usługach, które temu typowi badań zapewniają inne jednostki akademickie. OGRANICZENIA BADAŃ: Zasadniczo w przedstawionych rozważaniach wykorzystano jedynie piśmiennictwo, które ukazało się po 2015 r. ZASTOSOWANIA PRAKTYCZNE: Zadania wskazane w niniejszym artykule nie muszą wydawać się pilne dzisiaj, ale prawdopodobieństwo, że w przyszłości staną się imperatywem jest wysokie. ORYGINALNOŚĆ?WARTOŚĆ POZNAWCZA: Zagadnienia wskazane w niniejszym artykule już dzisiaj są częścią codziennych dobrych praktyk w wielu krajach.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies