Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Segmentovaná morálka: empirická studie

Tytuł:
Segmentovaná morálka: empirická studie
Segmented morality: empirical study
Autorzy:
Marie Kučerová
Tematy:
Development of Moral Reasoning Kohlberg’s theory
Segmented morality
Moral education
Economic education
Język:
czeski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The central theme of this paper is the presentation of research findings in “Moral Reasoning”. The problems involved are discussed with respect to secondary education in economy. The main task of the paper is to analyse the ability of secondary school students of economy to solve moral dilemmas and based on the findings we would like to define necessary steps to form and improve students’ professional ethics. We expect that through establishing and application of the measuring instrument of the level of moral reasoning we acquire the basis for creating systematic curriculum for business ethics education not only for the secondary school level but also for university level and other areas of education in ethics.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies