Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Easter Eggs in Digital Games as a Form of Textual Transcendence (Case Study)

Tytuł:
Easter Eggs in Digital Games as a Form of Textual Transcendence (Case Study)
Autorzy:
Mago Zdenko
Tematy:
digital games
Easter eggs
textual transcendence
The Talos Principle
transtextuality
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Easter eggs are a well-known and popular phenomenon throughout the whole of pop culture, and the interactive nature of digital games unleashes the full potential of their implementation, as well as integrating them into the gamers’ experience. The study focuses on Easter eggs in digital games from a structural point of view to understand them on the fundamental text level. With this aim, the analysis consists of applying Genette’s textual transcendence to a specific digital game, The Talos Principle. The paper represents part of the introductory theoretical framework to the following research on comprehensive Easter eggs’ classification.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies