Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Розвиток системи професійної освіти на Поділлі наприкінці ХІХ – початку ХХ ст.

Tytuł:
Розвиток системи професійної освіти на Поділлі наприкінці ХІХ – початку ХХ ст.
The development of vocational education in the territory of Podolia in the XIX-th – early XX-th century
Rozwój edukacji zawodowej na terenie Podola w XIX i na początku XX wieku
Autorzy:
Кошолап Олександр
Tematy:
professional education
real schools
technical schools
trade schools
schools of craft apprenticeship
lower trade schools
wykształcenie zawodowe
szkoły realne
szkoły techniczne
szkoły handlowe
szkoły nauki zawodu rzemieślniczego
niższe szkoły handlowe
Język:
ukraiński
angielski
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article highlights the preconditions for the development of vocational education in the region of Podolia in the 19th and early 20th century. The analysis of the basic regulatory framework for lower vocational education has been made and the content of the professional schools of various types has been highlighted. It has been found out that in the second half of the 19th century and in the early 20th century, due to the efforts of government agencies and local governments, a network of vocational schools was created. Basing their actions on local needs, they paid special attention to the problem of preparing people to work in such professional fields as: craftwork, handicraft industry, agriculture, education, medical practice and railway. However, the development was hampered by the lack of professional preparation among many children, including core primary education, proper legislation, scientific approach to the development of methods and content of education. All professional educational establishments, such as public schools, were under the responsibility of many departments which could not come to an agreement regarding such important issues as securing the region with well-qualified teaching personnel.

Artykuł naświetla warunki dla rozwoju szkolnictwa zawodowego na terenie Podola w XIX i na początku XX wieku. Dokonano analizy podstawowych ram regulacyjnych niższej edukacji zawodowej oraz naświetlono programy szkół zawodowych różnego typu. Ustalono, że w drugiej połowie XIX i na początku XX wieku powstała sieć szkół zawodowych w wyniku działań agencji rządowych i samorządów. Uwzględniając lokalne potrzeby, zwrócili oni szczególną uwagę na problemy ze szkoleniem specjalistów dla rzemiosła, przemysłu rzemieślniczego, rolnictwa, edukacji, medycyny i kolejnictwa. Jednak rozwój był hamowany przez brak: przygotowania zawodowego w wielu uniwersalnych dziecięcych szkołach podstawowych, właściwego prawodawstwa, naukowego podejścia do rozwoju metod i treści kształcenia. Wszystkie placówki edukacji zawodowej, jak szkoły publiczne, były w gestii wielu wydziałów/resortów(?), które nie mogły dojść do porozumienia w tak ważnych kwestiach jak szkolenia wykwalifikowanych pracowników w regionie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies