Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Trait-anxiety’s moderating role in predicting academic performance improvement in PISA

Tytuł:
Trait-anxiety’s moderating role in predicting academic performance improvement in PISA
Autorzy:
Joanna Rajchert
Tomasz Żółtak
Marek Smulczyk
Tematy:
trait-anxiety
state-anxiety
academic performance
adolescence
PISA
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In our research we explored the moderating effect of trait-anxiety on improving academic performance during one year. A large sample of 3457 adolescents (1695 girls and 1762 boys) aged from 16 to 17 years took part in the Polish extension in 2009 of the OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development) Program for International Student Assessment (PISA) measuring mathematics, reading and science skills. After 12 months they completed the academic performance test once again, and trait and state-anxiety was measured using STAI (State-Trait Anxiety Inventory). Trait-anxiety moderated the change in performance in mathematics but not in science or reading. A high level of trait-anxiety impaired mathematics skills development. Additionally three models for mathematics, reading and science were tested in which state-anxiety predicted 2010 academic performance in these domains.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies