Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

How to teach active learners? A didactical approach: How to interact with children as active learners

Tytuł:
How to teach active learners? A didactical approach: How to interact with children as active learners
Autorzy:
Liv Torunn Grindheim
Sidsel Hadler-Olsen
Modgunn Ohm
Data publikacji:
2013
Tematy:
pre-school teacher
didactic challenges
active learners
troll
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Learning viewed as constructed and distributed in human relations situated in a social, historical and physical context and mediated through language and artefacts, challenges the positions of teachers. The main focus is on children as active learners, who might even have more knowledge than the preschool teacher in some areas. We will discuss some of the challenges facing pre-school teachers in line with this view of learning, illustrated by a project in a kindergarten in Norway. In this project children made a book about Trolls. The way the pre-school teacher planned and worked in the project is presented as a case-study. The specific ways of working are connected to a Didactical Relationship Model. The model is a tool for further development of sensitivity to a variety of learning situations, and extended learning both for the involved pre-school teacher and for the children. The ways of performing this project are described as informal teaching related to children’s communicative interactions among peers in specific learning contexts.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies