Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Intergenerational educational mobility and cultural practices: a study on cultural stratification using diagonal reference models

Tytuł:
Intergenerational educational mobility and cultural practices: a study on cultural stratification using diagonal reference models
Autorzy:
Domański Henryk
Tematy:
intergenerational mobility
educational achievements
cultural practices
musical tastes
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study revisits and extends a classic question in sociology and tests three competing hypotheses about the effects of intergenerational educational mobility on cultural tastes. By means of diagonal reference models to data coming from nationally representative survey carried out in 2019, the study shows that mobile individuals come to resemble their nonmobile counterparts in their current educational level which confirms hypothesis of maximization. This is inconsistent with Bourdieu’s view that habitus is largely determined by primary socialization at parental home. The study also demonstrates that upwardly and downwardly mobile individuals switch musical tastes of both parental and current educational level.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies