Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Патриотизм на продажу, или дистрибуция ценностей в эпоху маркетинга

Tytuł:
Патриотизм на продажу, или дистрибуция ценностей в эпоху маркетинга
Patriotism for sale or distribution of values in the era of marketing
Autorzy:
Sładkiewicz Żanna
Data publikacji:
2017-11-01
Tematy:
patriotism
civic values
national mentality
socio-political context of mass communication
marketing
distribution of patriotic ideas
Russia
Język:
rosyjski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Patriotism is the foundation of the social system viability, one of the conditions for the proper functioning of the state. Patriotism is not transmitted through the genetic code, but formed in the society. Over the past two decades in Russia no ideological value has undergone such an evaluation as patriotism. After the collapse of the previous regime the governing structures have been trying to “resuscitate” patriotism as an integral element of the national mentality. Moreover, in the era of ubiquitous marketing, patriotism is not only instilled in the citizens, but also sold. Taking into account the socio-political context, enterprising people and public companies greatly expanded the range of “patriotic” products (T-shirts, hats, toys, dolls, puzzles, alphabet). The author analyzes the increasing distribution of patriotic ideas in Russia in the following areas: sports paraphernalia, souvenirs and home accessories.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies