Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Samoocena potencjału zawodowego studentów informacji naukowej i bibliotekoznawstwa oraz specjalności info- i bibliologicznych. Wyniki badań z przełomu 2010 i 2011 roku

Tytuł:
Samoocena potencjału zawodowego studentów informacji naukowej i bibliotekoznawstwa oraz specjalności info- i bibliologicznych. Wyniki badań z przełomu 2010 i 2011 roku
Self-perceived employability of Polish students of Library and Information Science majors and specializations. Results of the study conducted between 2010-2011
Autorzy:
Świgoń Marzena
Data publikacji:
2014-09-28
Tematy:
Indywidualne zarządzanie wiedzą i informacją
Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Potencjał kariery
Studenci
Zatrudnialność
Employability
Library and Information Science schools
Personal knowledge and Information management
Students
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
CEL/TEZA: Celem badań było określenie potencjału kariery (tzw. zatrudnialności) polskich studentów kierunku informacja naukowa i bibliotekoznawstwo oraz pokrewnych specjalności. KONCEPCJA/METODY BADAŃ: W badaniach o zasięgu ogólnopolskim (9 uniwersytetów) wykorzystano kwestionariusz zgodny z modelem potencjału kariery polskich studentów obejmującym dziewięć komponentów, m in. postrzeganie marki uniwersytetu, statusu studiowanej dziedziny oraz własnych umiejętności i kompetencji przydatnych na współczesnym rynku pracy. WYNIKI I WNIOSKI: Respondenci odznaczali się przeciętnym poziomem potencjału kariery oraz wysokim poziomem kompetencji związanych z zarządzaniem własnymi zasobami wiedzy i umiejętności. Absolwenci badanych kierunków i specjalności są raczej niedoceniani na rynku pracy. ORYGINALNOŚĆ/WARTOŚĆ POZNAWCZA: Badania wypełniają lukę w zakresie poznania potencjału kariery/zatrudnialności polskich studentów informacji naukowej i bibliotekoznawstwa.

PURPOSE/THESIS: The aim of the study was the identification of the self-perceived employability of Polish students of Library and Information Science majors and specializations. APPROACH/METHODS: The representative method was used along (9 State universities) with the questionnaire compatible with the model of students’ employability. This model consisted of among others the engagement with the studies and academic performance, the perception of the strength of the university’s brand, the reputation the university has within the field of study, the status of the field of study, the labour markets demand for professionals of the subject field, the perception of the State of the labour market, the awareness of opportunities in the labour market, the confidence in skills and competences; and the last, but not the least - personal knowledge and Information management. RESULTS AND CONCLUSIOPNS: The general self-assessment of respondents’ employability was Iow. However, the level of personal knowledge and Information management of these students was high. Library and Information Science graduates are underestimated in the current labour market in Poland. ORIGINALITY/VALUE: These studies fili the gap about the research of the Polish students’ employability.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies