Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pielgrzymując do Zabriskie Point: Antonioni i sielanka zwana USA

Tytuł:
Pielgrzymując do Zabriskie Point: Antonioni i sielanka zwana USA
On a pilgrimage to Zabriskie point: Antonioni and the idyll called USA
Autorzy:
Masłoń Sławomir
Tematy:
Zabriskie Point
Michelangelo Antonioni
młodzieżowa kontrkultura
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zabriskie Point Michelangelo Antonioniego, film poświęcony politycznym i kulturowym niepokojom w USA w późnych lat sześćdziesiątych, był nie tylko komercyjną porażką – został również całkowicie zniszczony przez amerykańskich (i nie tylko amerykańskich) krytyków. Artykuł stara się pokazać, że rzekomo uproszczone przedstawienie amerykańskich konfliktów, zarzucane filmowi przez jego krytyków, jest w Zabriskie Point odbiciem ahistorycznej pastoralnej ideologii, wyznawanej przez dużą część społeczeństwa amerykańskiego, którą Antonioni nie tylko przedstawia, ale również poddaje analizie. Co więcej, to, co krytycy brali za naiwną i bezpodstawną idealizację młodzieżowej kontrkultury, jeśli przyjrzeć się filmowi bliżej, okazuje się być bezstronną i przenikliwą analizą mechanizmów ich fantazji oraz ich relacji z wirtualnym światem stworzonym przez media.

Michelangelo Antonioni's Zabriskie Point - a film about political and cultural unrest in the US in the late 1960s. - not only was a commercial failure, but it was also completely destroyed by American (and not only American) critics. Masłoń tries to show that the allegedly simplified representation of American conflicts that the film is accused of showing, is, in the Zabriskie Point, a reflection of ahistorical pastoral ideology, professed by a large part of American society, which Antonioni not only presents, but also analyses. What's more, what critics took for naive and groundless idealization of youth counter-culture, if you look closely at the film, turns out to be an unbiased and perceptive analysis of the mechanisms of their fantasy and their relationship with the virtual world created by the media.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies