Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Towards a (Ludic) Resonant and Sensory Enviroment: Space, Music and Locative Gaming

Tytuł:
Towards a (Ludic) Resonant and Sensory Enviroment: Space, Music and Locative Gaming
Autorzy:
Andrade Luiz Adolfo
Medeiros Macello
Tematy:
locative games
music, place
sensorial environment
space
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper discusses the relationship between locative games and music, using as reference the notions of sound space, acoustic space, and soundscape. The locative game genre reflects the opposite side considering the video game format: in this case, the action leaks from screens and consoles to the urban space with the use of locative media, turning the city into support for the actions of the players. Our hypothesis argues that by using music and other sound features (sounds, effects and so on), the locative game can create a resonant sensory environment caused by music and sound signals that are impregnated in the region. As a methodology, we analysed the locative game GPS Musical Crosswords Puzzle from these concepts – sound space, acoustic space, and soundscape – to show how they can be designed from the experience of locative games.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies