Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

An assessment of special education professional development needs in Namibia .

Tytuł:
An assessment of special education professional development needs in Namibia .
OCENA POTRZEB DOTYCZĄCYCH ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELI W ZAKRESIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO W NAMIBII
Autorzy:
Morgan Chitiyo
Elizabeth M. Hughes
Simon G. Taukeni
Kristen M. Montgomery
George Chitiyo
Tematy:
special education
professional development on teaching students with disabilities
children with disabilities in Namibia
edukacja specjalna
rozwój zawodowy w zakresie pracy z uczniami niepełnosprawnymi
dzieci z niepełnosprawnością w Namibii
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Many children with disabilities in Namibia did not have access to special education. Since the country did not specifically prepare schoolteachers for special education, but for inclusive education, there was a gap in special education teacher-preparation. The purpose of this study was to evaluate aspects of the schoolteachers’ professional development needs related to teaching students with disabilities and other aspects of special education. The sample consisted of 125 schoolteachers who taught at different levels from preschool to secondary school. A semi-structured questionnaire, with open and close-ended questions, was used for the research. The Questionnaires were administered to schoolteachers across six regions of Namibia–Oshana, Ohangwena, Oshikoto, Otjozondjupa, Khomas and Kunene regions. Results suggested that a large majority of the schoolteachers indicated that it was important for them to have professional development on teaching students with disabilities and they rated several suggested topics as being important for their professional development.

W Namibii wiele dzieci niepełnosprawnych nie miało dostępu do kształcenia specjalnego. Ponieważ w kraju nauczycieli nie kształcono w zakresie edukacji specjalnej, tylko edukacji włączającej, w przygotowaniu pedagogów specjalnych istniały luki. Niniejsze badanie miało na celu ocenę aspektów potrzeb nauczycieli dotyczących rozwoju zawodowego w zakresie pracy z uczniem niepełnosprawnym, a także innych aspektów związanych z kształceniem specjalnym. Próba składała się ze 125 nauczycieli pracujących na różnych szczeblach edukacji: od edukacji przedszkolnej po szkołę średnią. Na potrzeby badania zastosowano kwestionariusz częściowo ustrukturyzowany z pytaniami otwartymi i zamkniętymi. Kwestionariusze wypełniali nauczyciele pracujący w sześciu regionach Namibii: Oshana, Ohangwena, Oshikoto, Otjozondjupa, Khomas oraz Kunene. W badaniu zdecydowana większość nauczycieli wskazała, że duże znaczenie ma dla nich rozwój zawodowy w zakresie pracy z uczniami niepełnosprawnymi. Ocenili także kilka zaproponowanych tematów jako istotne dla ich rozwoju zawodowego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies