Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Some observations on contemporary teaching of archaeology in universities

Tytuł:
Some observations on contemporary teaching of archaeology in universities
Autorzy:
Martin Gojda
Tematy:
archaeology
university studies
teaching strategy
interpretive openness
archaeological sources
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper reflects on the study of archaeology in central Europe, where recently this discipline, in countries such as the Czech Republic, has spread extensively within the university environment. This process shows the need to consider not only why this is happening, but also how this process should be directed and how far the archaeology curricula in individual university departments should diversify from their traditional focus. It has been suggested that contemporary archaeology has a unique opportunity to attract young people interested both in humanities and, ever more frequently, also in natural science due to the strong links between these disciplines.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies