Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Problemy stosowania skali Likerta w pomiarze jakości użytkowej serwisów internetowych

Tytuł:
Problemy stosowania skali Likerta w pomiarze jakości użytkowej serwisów internetowych
Issues in the Application of a Likert Scale to Measure Website Usability
Autorzy:
Mirosława Kaczmarek
Tematy:
jakość użytkowa
rzetelność skali
bankowość internetowa
analiza czynnikowa
usability
reliability of the scale
Internet banking
factorial analysis
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W badaniu jakości użytkowej (użyteczności) serwisów internetowych wykorzystywane są różne rodzaje metod, np. testy użytkownika, eyetracking, clicktracking. Nadal jednak ważną metodą badań jest wywiad osobisty, a narzędziem badawczym – kwestionariusz, szczególnie wtedy, gdy pomiar jakości prowadzony jest z uwzględnieniem normy ISO 9241-11:1998. Utworzona skala pomiaru jakości użytkowej serwisu internetowego powinna z jednej strony odwoływać się do wyznaczników użyteczności wynikających z normy, takich jak: skuteczność, wydajność oraz satysfakcja użytkownika, a z drugiej – uwzględniać złożony charakter architektury serwisu. Artykuł prezentuje rezultaty analizy wymiarowości skali z zastosowaniem metody głównych składowych oraz ocenę rzetelności wyodrębnionych skal jednowymiarowych na podstawie współczynnika α-Cronbacha.

Various types of methods can be used in website usability research, including user testing, eye tracking, and click tracking. However, the interview remains an important research method, and the questionnaire an important research tool, especially when quality measurement is being done in the context of ISO 9241-11:1998. A website’s usability measurement scale should refer to utility determinants concerning a standard – such as effectiveness, efficiency and user satisfaction in the use of a given service. It should also take into account the complexity of the site’s architecture. The article presents the results of scale dimensionality analysis with the application of factorial analysis with reference to the scale measuring the usability of web services offered by banks. The subsequent step is an analysis of reliability of separated, one-dimensional scales based on the α-Cronbach method.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies